24 Ağustos 2012 Cuma
5th Assignment Packaging In Marketing
Küreselleşme sonrası değişen dünya ticaretinde standardizasyondan en büyük payı ürünler ve ambalajlanması (sevkiyatı) almıştır. 1960'dan itibaren denizyolu taşımacılığında yüklerin konteyner denen kutularla taşınmaya başlaması ve bu değişim sürecinin diğer ulaştırma modlarında da benimsenmesi firmaların ürün ambalaj ve sevkiyatına daha fazla önem vermelerine neden oldu. Çünkü konteyner denen kutuların belirli ölçüleri ve ağırlık sınırlaması vardı. 20 feet ve 40 feet olarak ortaya çıkan bu standardizasyona göre en spesifik değişim ise bence karpuzda yaşanmıştır.
Bir ada ülkesi olan Japonya sınırlı tarım alanlarına sahip olmakla beraber tedarik yönünden denizyolu ulaşımına muhtaçtır. Bu sebeple limanlarında hizmet alacak gemilerin işlemlerinin bir an önce bitirilmesi ve diğer gemilerin rıhtıma yanaşmaları sağlanmalıdır. Ancak belir bir şekli olmayan ve tam olarak istiflenemeyen ürünlerden olan karpuz için Japonlar muhteşem bir fikir ortaya attılar. Kübik karpuzlar... Böylece belirli bir oranda şekillenen karpuz gibi ürünler artık adet hacim ve ağırlık olarak daha kolay işlem görmeye başladı. Bu karpuzun oluşum evrelerini aşağıdaki linkten görebilirsiniz.
http://www.instructables.com/id/Grow-a-square-watermelon/?ALLSTEPS
Öte yandan bu şekil olarak farklı olan ürün müşteride ilgi uyandırmış ve talep çekmiştir. Doğal olarak yetişen karpuza oranla daha fazla ücret karşılığı marketlerde satılmıştır. Böylece hem lojistik faaliyetler kontrol altına alınmış hem de müşteri için yeni bir talep ortaya çıkarılmış oluyordu.
Sonuç olarak ambalajlama ürün pazarlanmasında aslan payının sahibidir.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder