13 Ağustos 2012 Pazartesi

3rd Assignment Positioning In Marketing


Kısaca hedef kitlenizin kafasında en hatırlatıcı şekilde yerleşmektir. Bu anlamda spekülasyonlar, gizli tarifleri ve değişen ürün reklam faaliyetleriyle Coca Cola diğer içecek firmalarına göre daha öndedir. Örnek vermek gerekirse bundan 30-40 sene evvel kola lüks ve milli içeceklere (ayran, çay, kahve,cacık, şalgam suyu, yoğurt gibi) göre tercih edien bir içecek değilken günümüzde reklam kampanyaları ile müşterilerin aklındaki boşluğu doldurmuştur. Günümüz reklamlarında ramazan sofralarında eksik içecek olarak lanse edilmeye başlamıştır. Yaratılan bu imaj rakipleeri tarafından da taklit edilmektedir. 

Öte yandan gizli formülü olması kullanıcılar arasında merakla karşılanmakta ve hakkında farklı görüşler ortaya atılmaktadır. Ayrıca telefon bedava konuşma süreleri, kapak getirip hediye kazanma promosyonları gibi aktiviteleri kullanarak müşteriyi cezbetmeye çalışmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder